به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، مدیرکل آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه هفدهمین
دوره مسابقات آزمایشگاهی در دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: وزارت آموزش و پرورش تنها به برگزاری مسابقات آزمایشگاهی بسنده نمیکند بلکه فعال کردن آزمایشگاه در مدارس و ضرورت استفاده از آن برای دانشآموزان را هدفگذاری کرده است.
عباس سلطانیان گفت: فعالیت پژوهشسراهای دانشآموزی با عنوان آزمایشگاه، از سال ۸۲ در تهران آغاز شد و هماکنون ۶۶۴ پژوهشسرای دانشآموزی در کشور تاسیس شده است که بیشتر آنها از سال ۹۲ فعال شده اند .
وی افزود : فعالیتهای آزمایشگاهی کسب مهارتهای زندگی، صبر و بردباری دانش آموزان و ایجاد زمینه تفکر را به دنبال دارد.
مدیرکل آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: در کنار مسابقات آزمایشگاهی، نخستین دوره مسابقات کد نویسی هم در قزوین برگزار شد که قطب آن در آذربایجان شرقی از سال گذشته پایهگذاری شده است.
سلطانیان افزود : در کنار این دو، مسابقات سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی هم با دبیری استان البرز از سال ۹۴ شکل گرفته است و امروز سه استان کشور آزمایشگاه مرتبط با آن را در پژوهشسراهای دانش آموزی خود دارند و تلاش میشود در آینده به ۱۰ استان دیگر نیز تعمیم یابد.
معاون وزیر آموزش و پرورش هم گفت: ۱۶ درصد دانش اموزان پایه دهم و یازدهم در جشنواره چهار گانه شرکت کردند و تلاش میکنیم تا سال اینده ۲۵ درصد دانش آموزان در این جشنواره حضور یابند.
کمرئی گفت: از ۶۰۰ هزار نفر جامعه آماری، بیش از ۹۵ هزار نفر معلم و دانش اموز در مسابقات آزمایشگاهی مدرسهای، منطقه ای، استانی و کشوری شرکت کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم فعالیتهای آزمایشگاهی را بستر تقویت خلاقیت دانست و گفت: فضای مدرسه باید متحول شود تا دانش آموزان بهتر بتوانند از آموخته هایشان استفاده کنند.
خیرالله رحمانی افزود: سند تحول آموزش و پرورش، مسیر آینده را ترسیم کرده و باید با استفاده از این سند نسل آینده به شکوفایی برسد.
در این مراسم از ١٣٢ دانش اموز برگزیده مسابقات آزمایشگاهی و کد نویسی تجلیل شد.
همچنین نفرات برتر مسابقات زیست فناوری هم که به صورت غیرحضوری به میزبانی تهران برگزار شده در قزوین تجلیل شدند.