پخش زنده
امروز: -
سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص زمانبر بودن مکالمه اپراتورها در برخی تماس های مردم، گفت: در هر قسمت از مکالمه اگر اپراتور تشخیص دهد که نیاز است آمبولانس اعزام شود، این درخواست ارسال میشود.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ آقای دکتر مجتبی خالدی درباره اینکه چرا در برخی مواقع صحبت با اپراتور و دیسپچ اورژانس با مددجویان زمانبر است و آیا آمبولانس لزوما پس از قطع ارتباط تلفنی به سمت مددجویان اعزام میشود یا خیر؟ گفت: با بیان اینکه نباید این نگرانی از سوی افراد وجود داشته باشد که فقط در صورت پایان مکالمه با دیسپچ و اپراتور اورژانس، اعزام آمبولانس صورت میگیرد، هنگامی که یک مددجو با سازمان اوراژنس تماس میگیرد، افراد پاسخگو کارشناسان محترم پرستاری و پزشکان هستند.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از زمانی که تماس برقرار میشود، طبق یک الگوی تریاژ تلفنی، سوالات از افراد پرسیده خواهد شد. در هر قسمت از این پروتکل قسمتهایی وجود دارد که با توجه به پاسخهای تماس گیرنده مبنی بر وضعیت بحرانی بیمار، دستور اعزام آمبولانس اعلام خواهد شد.
آقای دکتر خالدی افزود: از آن قسمت از مکالمه به بعد سوالاتی که از سوی نیروی دیسپچ اورژانس مطرح میشود فقط به جهت این است که کارشناسان پرستاری فرد تماس گیرنده را راهنمایی کنند که اقدامات کمکهای اولیه را تا زمان رسیدن بیمار انجام دهند.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: پس نباید این نگرانی از سوی افراد وجود داشته باشد که فقط در صورت پایان مکالمه با دیسپچ اورژانس، اعزام آمبولانس صورت میگیرد. در هر قسمت از مکالمه اگر اپراتور تشخیص دهد که نیاز است آمبولانس اعزام شود، این درخواست ارسال میشود که بعضی در بسیاری از موارد با توجه به نوع بافت شهری و به جهت نگرانی در خصوص دیر رسیدن به محل، یک موتورلانس را اعزام میکنیم و در همان زمان هم آمبولانس زمینی اعزام میشود.