پخش زنده
امروز: -
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش: استان همدان، با توجه به شاخصهای کمی و کیفی مطلوب در آموزش متوسطه، ظرفیت بالایی برای توسعه برنامههای تربیتی دارد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سیدمصطفی آذرکیش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان همدان، افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نظام تعلیم و تربیت را بهعنوان فرایندی تعالیجویانه، تدریجی و یکپارچه تعریف میکند که هدف آن تربیت دانش آموزانی موحد، خلاق و مسئولیتپذیر است.
او تصریح کرد: مهارتآموزی، یکی از مصادیق کاهش آسیبهای اجتماعی است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: تأکید بر مهارتآموزی در دوره اول متوسطه که دوران هویتیابی و استعدادیابی دانشآموزان است، ضروری است.
رونمایی از آیین نامه تقویت و توسعه آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش استان همدان مطابق برنامه هفتم توسعه با حضور مصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش پایان بخش جلسه بود
سیدمصطفی آذرکیش افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان همدان، با تعیین تکلیف نقش دستگاهها و سهم آنها، نمونهای موفق در تحقق اهداف تربیتی است.
او تصریح کرد: نقش عوامل سهیم در نظام تعلیم و تربیت، از جمله خانوادهها و رسانهها، در سند تحول بنیادین مورد تأکید است. همکاری این عوامل برای تحقق اهداف تربیتی ضروری است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: بومیسازی مدلهای موفق آموزش مهارتی دنیا و تطبیق آنها با نیازهای کشور، یکی از اهداف مهم سند تحول است که باید به آن توجه ویژه شود.
سیدمصطفی آذرکیش افزود: آموزش مهارت به دانشآموزان باید بهگونهای طراحی شود که پاسخگوی نیاز بازار کار باشد و این امر مستلزم مشارکت متقاضیان آموزش در تدوین استانداردها و ارائه گواهینامههای فنی و حرفهای است.
در پایان این جلسه از آئیننامه تقویت و توسعه آموزشهای فنی و حرفهای و کار و دانش استان همدان رونمایی شد.