اخبار «عزمی ملی برای بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها» را در خبر قرانی امروز پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۱- ۱۱:۰۵

رونمایی از پوستر و پرچم نخستین یادواره تولیدات رسانه‌ای مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در اهواز

در کشور عزمی ملی برای بزرگداشت به حق و شایسته‌ی اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها برپا شده است. در حالیکه مسئولان ستاد بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با تاکید رهبر معظم انقلاب برای برپایی این آیین تلاش می‌کنند.
 
روز گذشته در اهواز هم از پوستر و پرچم نخستین یادواره تولیدات رسانه‌ای مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد. افتتاحیه نخستین دوره‌ی این یادواره، هفتم دی به میزبانی اهواز آغاز می‌شود.  

اختتامیه پنجمین جشنواره‌ی ملی کتابخوانی رضوی

پایان پنجمین جشنواره‌ی ملی کتابخوانی رضوی. این آیین روز گذشته با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم مطهر کریمه‌ی اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علی‌ها) برگزار شد.

در این مراسم از میان یک میلیون و سیصد شرکت کننده، ۵ هزار و ۸۱۴ برگزیده ملی و استانی معرفی شدند. این دوره از جشنواره در سه بخش کودک، نوجوان و بزرگسالان برگزار به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور شد.

این دوره از جشنواره با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که شناخت و آشنایی با زندگی و تعالیم ائمه معصومین (علیهم السلام) در بین مردم از اهداف مهم جشنواره بود.  

نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت

ثبت نامِ نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد. داوطلبان بدون محدودیت سنی از امروز تا بیستم دی فرصت دارند برای نام نویسی و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی quranedu.ir مراجعه کنند. آزمون، هفته اول اسفند برگزار خواهد شد.

برپایی ۸۰۰ پیش اجلاس نماز دانش آموزی در کشور

آقای مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، ضمن اعلام این خبر افزود: امسال به دلیل شیوع کرونا، اجلاس سراسری نماز برگزار نمی‌شود، اما مسئولان آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه با برپایی پیش نشست‌هایی، راه‌های ترویج فرهنگ نماز در بین دانش آموزان را بررسی و همچنان بر توجه به پیوندِ ۳ کانون خانه، مدرسه و مسجد تاکید می‌کنند.

رفتار‌های ضد اسلامی آل سعود
رفتار‌های ضد اسلامی آل سعود و روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

عربستان سعودی با حذف برخی از آیات قرآن کریم با محوریتِ بنی اسرائیل و جهاد ضد کفار و همچنین مطالب یهودی ستیزی در کتاب‌های درسی، برای عادی سازی روابط با اشغالگران تلاش می‌کند.

اما در حرکتی دیگر از سعودی‌ها شیخ حسین نمر فرزند آیت الله نمر باقر النمر از علمای مبارز شیعی عربستانی نیز بدون هیچ توجیهی بازداشت شد.

کمک وقف به شرکت‌های دانش بنیان

توسعه‌ی کارکرد وقف با توجه به نیاز‌های امروزی جامعه، یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

به گفته حجت الاسلام خاموشی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یکی از این نیاز‌ها، ساماندهی موقوفات به سمتِ کمک به شرکت‌های دانش بنیان است و سازمان اوقاف به دنبال مشارکت در این حوزه است تا سهم وقف در فعالیت شرکت‌های دانش بنیان دیده و نقش موقوفات در این عرصه متجلی شود.  

محفل قرآن کریم در روز پرستار

این آیین، روز گذشته، همزمان با میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، با رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی، در نمازخانه بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) پایتخت برگزار شد.

طلاب، پیشگام در اهدای خون

در این روز‌های کرونایی، که منابع خونی سازمان انتقال خون و بسیاری از مراکز درمانی، با محدودیت مواجه است، جمعی از طلاب شیعه و سنی خراسان جنوبی، با اهدای خون، به کمک بیماران نیازمند شتافتند.  
 

بیشتر بدانید : 

آرشیو کل اخبار قرانی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha